Narrow your search
Listing 1 - 10 of 26 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Effectieve communicatie in de klas : pocketboek
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789461182562 9461182562 Year: 2018 Publisher: Rotterdam Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Praktische informatie over op professionele en effectieve wijze communiceren in pedagogische, leer- en ontwikkelingssituaties in het basis- en voortgezet onderwijs


Book
Crisiscommunicatie voor scholen
Author:
Year: 2008 Publisher: Brussel Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Communicatie in de klas
Authors: ---
ISBN: 9033414376 Year: 1986 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Hoe ga je om met kinderen op school? Praktische vaardigheden
Authors: ---
ISBN: 9001957404 Year: 1984 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff


Book
Communicatie en coaching in het onderwijs : investeren in de leraar en in de leerling
Authors: --- ---
ISBN: 9044117777 Year: 2005 Volume: 4 Publisher: Antwerpen Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De ondertitel van deze publicatie is Investeren in de leraar en in de leerling. Lezers worden uitgenodigd de communicatie in de klas door hun eigen mentale bril te bekijken. Zij kunnen vervolgens beter beslissen hoe de afstemming en de participatie met de groep of de individuele leerling het best kan gebeuren. Net zoals een coach werkt aan de vertrouwensrelatie in dialoog met zijn cliënt, werkt de "nieuwe" leraar aan de relatie met zijn leerlingen en neemt daartoe initiatief. Deze investering doet de communicatie met de groep of de leerling vaak beter verlopen. In alle veranderingen die in het onderwijs gaande zijn, is communicatie van het grootste belang.


Book
Effectief en affectief lesgeven aan pubers
Author:
ISBN: 9789401414814 Year: 2014 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Bij lesgeven aan pubers zijn communicatie en gespreksvoering van groot belang voor de relatie tussen leerling en leerkracht. De auteur hanteert een driedeling in dit inspirerende werkboek. In het eerste deel wijdt ze zes hoofdstukken aan de situatie van de puber, de puber in school en aan geschikte vormen van gespreksvoering. Door praktijkvoorbeelden en dialogen uit de sfeer van de leerlingbegeleiding wordt dit helder. Het tweede deel bestaat uit vijf meer theoretische hoofdstukken over persoonlijke ontwikkeling, groepsdynamica en weerstand van groep of individu. In het derde deel worden werkvormen beschreven die een leerkracht kan gebruiken. De bijbehorende werkbladen (voor vijftien activiteiten) zijn als download op de site van de uitgever beschikbaar. Een bijlage met literatuur en een lijstje met aanvullend lesmateriaal vult dit nog aan, waardoor leerkrachten in het voortgezet onderwijs over direct bruikbaar materiaal kunnen beschikken. Een uitstekend boek dat in een lacune voorziet. © NBD Biblion Help pubers bij het vinden van hun eigen identiteit Pubergedrag is slechts het topje van de puberijsberg. Onder de waterlijn liggen gevoelens, behoeften, kwaliteiten en talenten. Dit boek leert docenten hoe ze jongeren kunnen helpen die te herkennen en zo wezenlijk contact te maken. Naast heldere theorie en veel voorbeelden en oefeningen biedt het een volledige werkmethode voor de (mentor)lessen. Scholieren groeien op in een heel andere wereld dan de generaties voor hen. Van docenten vereist dit een ander soort vaardigheden. Effectief en affectief lesgeven aan pubers gaat over de affectieve, 'zachte' kant van het onderwijs en geeft een antwoord op vragen als: hoe zorg ik ervoor dat de jongere zich gezien en veilig voelt? Hoe kan ik hem inspireren en motiveren? Hoe help ik hem met problemen?


Book
Pedagogisch handelen van leraren : een theoretische en empirische verkenning op basis van een alledaagse deugdenbenadering
Author:
ISBN: 9789044130188 Year: 2013 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Welke persoonlijke kwaliteiten dragen het pedagogisch handelen van leraren? Dit boek hanteert een moderne deugdenbenadering en een bijzondere methode om deze vraag te beantwoorden. Voor de keuze van de alledaagse deugden is gefocust op de directe omgang met leerlingen. Een specifieke combinatie van videoreflectie en biografisch interview maakt voor de leraren zelf zichtbaar wat in hoge mate een vanzelfsprekende kwaliteit van handelen is.


Book
Communicatie in de klas
Authors: ---
ISBN: 9040200580 Year: 1997 Publisher: Houten Educatieve partners Nederland

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De auteurs geven de lezers inzicht in de communicatieve processen die zich in een klas en daaromheen afspelen. Omdat leraren en leerlingen op oneindig veel manieren op situaties reageren, biedt het boek geen standaardrecepten. Het biedt mogelijkheden om klassensituaties te analyseren, groepswetmatigheden te ontdekken en daar op een effectieve wijze op te reageren. (Bron: covertekst)


Book
Levenverrijkend onderwijs : Geweldloze Communicatie helpt scholen om prestaties te verhogen, conflicten te verminderen en relaties te verbeteren
Author:
ISBN: 9789077770399 9077770399 Year: 2009 Publisher: Groningen De Zaak

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Marshall Rosenberg geniet wereldwijd bekendheid als pionier in het oplossen van problemen met behulp van Geweldloze Communicatie. Hij heeft de afgelopen veertig jaar van zijn leven gewijd aan het ontwikkelen en het toepassen van het model voor Geweldloze Communicatie. In dit boek maakt Rosenberg ons duidelijk hoe we deze methode kunnen toepassen op school. Hij laat zien hoe effectief deze methode jonge mensen kan leren om samen te werken, om conflicten geweldloos op te lossen en een bijdrage te leveren aan het welzijn van henzelf en andere mensen. Ze leren om hun behoeften zonder verwijten kenbaar te maken en respectvol naar elkaars behoeften te luisteren. Kinderen hebben meer nodig dan basisvaardigheden als lezen, schrijven en rekenen, hoe belangrijk deze vaardigheden ook zijn. Kinderen mogen ook leren om zelfstandig te denken, om de zin te zien van wat ze leren en om samen te werken en te leven. Als kinderen ondervinden hoe het is om levenverrijkende relaties te onderhouden, komen ze tot bloei. Dit boek biedt genoeg inspiratie om van de school een levenverrijkende leefgemeenschap te maken.


Book
Pedagogische tact : op het goede moment het juiste doen, óók in de ogen van de leerling
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789044130126 Year: 2013 Publisher: Antwerpen Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Pedagogische tact is geen competentie, maar een kwaliteit van de leraar zelf. Bijvoorbeeld een goede vraag, een blik van verstandhouding, een besliste stem, een hand op de schouder ... Hoe ga je als leerkracht op een tactvolle manier om met emoties van je leerlingen? (samenvatting)

Listing 1 - 10 of 26 << page
of 3
>>
Sort by